Warning: Undefined array key "options" in /home/azpach/domains/azpachira.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
روش های تکثیر گیاه ازپاچیرا - اخبار تکنولوژیهای روز کشاورزی
مطالب پر بازدید

لینک یک

لینک دو

لینک سه

لینک چهار

لینک پنج

آخرین محصولات

لینک یک

لینک دو

لینک سه

لینک چهار

لینک پنج

تبلیغات

روش های تکثیر گیاه ازپاچیرا

تکثیر گیاه پاچیرا یا درخت پول یا ثروت

گیاه پاچیرا ، درخت پول یا شاه بلوط مالابار، یک گیاه آپارتمانی محبوب است که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. این گیاه به دلیل داشتن برگ های پنج لوبی ، نشان‌دهنده پنج عنصر فنگ شویی یعنی چوب، آب، خاک، فلز و آتش است. و معمولاً به عنوان درخت پول و نماد خوش‌شانسی نیز معروف می باشد. گیاه مذکور به طور معمول دارای تنه ای ضخیم و چوبی است.  در جوانی به دلیل انعطاف بالای ساقه های آن می توان آنها ره به هم بافت و ظاهری زیبا و جذاب را به وجود آورد. برگ‌های آن بزرگ، براق و مرکب است و به شکل چند برگچه است. برگچه‌ها معمولا سبز پر رنگ هستند؛ اما برخی از رقم ها ممکن است دارای شاخ و برگ‌های متنوع یا رنگ روشن‌تر باشند.

برای خرید گل های آپارتمانی با کیفیت می توانید به سایت از پاچیرا مراجعه کنید .

درخت پاچیرا یکی از گیاهان مقاوم به گرما است. و در نور کم نیز به خوبی رشد می کند، به همین دلیل می توان آن را در محیط خانه نیز پرورش داد. شرایط نگهداری از پاچیرا یا درخت پول مستلزم دمای 16 تا 25 درجه سانتیگراد، رطوبت کافی، خاک سبک و گلدان مناسب برای کاشت این گیاه می باشد.

برای تکثیر پاچیرا دو طریق پیش روی شما است.  اول: تکثیر آن به روش قلمه از ساقه و دوم : تکثیر با استفاده از  کاشت بذر های این گیاه  می باشد که در ادامه نحوه ی انجام هر دو روش را شرح خواهیم داد.

تکثیر پاچیرا به وسیله بذر

برای تکثیر درخت پاچیرا بذر سالم این گیاه را از گلخانه ها تهیه و آن ها را به مدت یک و یا دو روز درون ظرفی پر از آب  ملایم قرار دهید تا برای جوانه زدن آماده شوند و پوسته ی سختشان نیز کمی نرم تر شود. سپس گلدانی را با خاک سبک  و نرم پر کنید و بذر ها را در عمق 1 سانتی متری آن بکارید. حال خاک را آبیاری کنید. گلدان را با پلاستیک سفاف بپوشانید  و آن را به مکانی با دمای اتاق (24 درجه سانتیگراد) انتقال دهید و در محلی مستقر کنید که بذر ها بتوانند از نور غیر مستقیم خورشید استفاده کنند و جوانه بزنند.

برای خرید محصولات کشاورزی با کیفیت می توانید به سایت از پاچیرا مراجعه کنید .

تکثیر پاچیرا به وسیله تهیه قلمه از ساقه

این روش نسبت به روش تکثیر با بذر، یک راهکار مطمئن تری است.  بنابراین بهتر است که از این روش برای تکثیر گیاه پاچیرا استفاده کنید تا شانس موفقیت بیشتری داشته باشید.

برای این کار، یک ساقه دارای دو گره به طول 10 تا 15 سانتی متر را انتخاب و آن را با استفاده از قیچی باغبانی از گیاه اصلی جدا کنید. سپس برگ های اضافی آن را بچینید و بلافاصله به طوری در یک لیوان آب قرار دهید که حداقل 2 سانتی متر از انتهای قلمه در آب باشد. سپس لیوان آب را به محلی که دمای متعادلی دارد انتقال دهید و در جایی بگذارید که قلمه بتواند از نور غیر مستقیم خورشید استفاده کند و فرایند ریشه زایی را به اجرا بگذارد. برای ریشه‌دهی بهتر است آن را در مخلوط دارچین، زغال و آب قرار دهید. بعد از این که ریشه ی قلمه به اندازه کافی رشد کرد، می توانید آن را از لیوان آب خارج و در یک گلدان که با خاکی سبک پر شده بکارید و هر روز از تماشای زیبایی و رشد آن لذت ببرید.

خاک مناسب برای گیاه پاچیرا

خاک گلدان باید سبک باشد و دارای زهکش باشد .ایم نوع خاک امکان ذخیره شدن آب در خودشان را نمی دهند و موجب پوسیدگی ریشه های پاچیرا نمی شوند. برای این منظور می توانید از خاک کاکتوس یا خاک های مخصوص گیاهان آپارتمانی که در فروشگاه های گل و گیاه به فروش می رسند.

یا ترکیبی از خاک پیت ماس و پرلیت استفاده کنید. برای زهکشی بهتر و تهویه مناسب کمی سنگریزه در ته گلدان بریزید.

برای خرید این گل زیبا و نماد ثروت با قیمت مناسب می توانید از طریق سایت ازپاچیرا اقدام کنید. همچنین، اگر علاقمند به این گل زیبا هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری از آن داشته باشید.برای اطلاعات بیشتر  مقاله پاچیرا  یا درخت ثروت را مطالعه بفرمایید.

از پاچیرا  بازاری به وسعت ایران برای کشاورزان ، تولید کنندگان ، توزیع کنندگان ، صادر کنندگان ، وارد کنندگان می باشد . پس شما به راحتی میتوانید هم محصول خود را در سایت از پاچیرا به فروش برسانید هم محصولات مورد نیاز کشاورزی خود را خریداری کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا