Warning: Undefined array key "options" in /home/azpach/domains/azpachira.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
نهاده های کشاورزی (دسته بندی ها) - اخبار تکنولوژیهای روز کشاورزی
مطالب پر بازدید

لینک یک

لینک دو

لینک سه

لینک چهار

لینک پنج

آخرین محصولات

لینک یک

لینک دو

لینک سه

لینک چهار

لینک پنج

تبلیغات

نهاده های کشاورزی (دسته بندی ها)

نهاده‌های کشاورزی

نهاده های کشاورزی به مجموعه‌ای از عوامل اشاره دارد که در فرآیند تولید محصولات کشاورزی به کار می‌روند.

این عوامل می‌توانند شامل زمین، آب، هوا، نهاده‌های زیستی و شیمیایی و سایر عوامل مرتبط با کشاورزی باشند. هر یک از این نهاده‌ها در تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی دارند و تعامل آن‌ها با یکدیگر باعث موفقیت یا شکست در کشاورزی می‌شود.

نهاده‌های زیستی:

به عواملی اشاره دارند که از منابع زنده مانند گیاهان، حیوانات و میکروب‌ها به دست می‌آیند. این نهاده‌ها شامل بذرها، نشاء، نهال، پیازها و کودها و مواد زیستی می‌شوند.

نهاده های شیمیایی:

عبارت‌اند از موادی که در کشاورزی برای بهبود رشد گیاهان و افزایش عملکرد محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نهاده‌ها شامل کودها و سموم می‌شوند.

انواع نهاده‌های زیستی:

  1. کودها و بستر کشت:

شامل کودهای طبیعی مانند کمپوست و کودهای ارگانیک مانند کودهای کودهای زیستی است.

    • کودهای زیستی: این کودها حاوی مواد زیستی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و مواد آلی هستند. آنها به عنوان تقویت‌کننده‌های زیستی خاک عمل می‌کنند.
    • کودهای ارگانیک: این کودها از منابع طبیعی مانند کودهای حاصل از حیوانات و گیاهان تولید می‌شوند.
    • بستر کشت گلخانه: جایگزین مناسبی برای خاک می باشد. که تنظیم کننده PH و EC است. بستر کشت با رساندن محلول های مغذی جهت رشد و دریافت انرژی گیاه تاثیر بسزایی در عملیات کلروفیل سازی دارد. رایج ترین محیط های مورد استفاده در تولیدات گلخانه ای مخلوطی از پیتماس ، ورمیکولیت و پرلیت است. بسترهای کشت برای دستیابی به تخلخل بالا و حفظ آب در عین حال هوادهی کافی طراحی شده اند.
    • کمپوست: مواد تجزیه‌پذیری که از تخمینهای گیاهی، مواد آلی و مواد معدنی تشکیل شده‌اند. کمپوست به خاک افزوده می‌شود تا باعث بهبود ساختار خاک، افزایش توانایی نگهداری آب و تغذیه گیاهان شود.
  1. بذرها:

  • بذرها برای کشت و تولید گیاهان استفاده می‌شوند. بذرها حاوی انرژی و مواد غذایی لازم برای جوانه‌زنی و رشد گیاهان هستند.
  1. نهال‌ها و نشاء:

    • نهال‌ها گیاهان کوچکی هستند که از بذرها یا قلمه‌ها تولید می‌شوند. نهال‌ها برای کاشت در زمین استفاده می‌شوند.
    • نشاء گیاه کوچکی است که در حالت پرورش مدرن و امروزه، قسمتی از دوره رشد خود را در محیطی با نور و دمای تحت کنترل می گذراند. و پس از مساعد شدن آب و هوا به زمین اصلی منتقل می شود. خزانه محیط مناسب و تحت کنترل است و تلاش بر این است که محیط خزانه برای رشد حداکثری بذر به نحو مطلوب فراهم گردد.

 

4- پیازها:

  • پیازیا سوخ ساقه‌ای کوچک با برگ‌هایی پرگوشت در قسمت زیرزمینی گیاهان است .غذای گیاه برای استفاده در زمستان در پیاز آن ذخیره می‌شود. پیاز یا سوخ اندام زیرزمینی و اغلب دارای فلس‌های ضخیم گوشتی میباشد. آنها دربرگیرندهی محور ساقه‌ای کوتاه و گوشتی و به‌طور معمول عمودی است.

در پایان زمان گل‌دادن گیاه، پیاز شروع به رشد می‌کند. پیازها منبع غذایی جوانه‌های تازه می‌شود. مانند پیاز گل نرگس و لاله و … هنگام تولید مثل غیر جنسی از هر پیاز تعدادی پیاز کوچک تشکیل می‌شود و از هر پیاز یک گیاه جدید تولید می‌شود.

انواع نهاده های شیمیایی:

  1. کودهای معدنی: این کودها از مواد معدنی مانند فسفات، نیترات و پتاسیم تشکیل شده‌اند. آن‌ها مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تامین می‌کنند.
  2. کودهای شیمیایی: این کودها از ترکیبات شیمیایی تولید شده‌اند و می‌توانند مواد مغذی مختلفی را شامل شوند. به عنوان مثال، کود نیتروژنی (نیترات، اوره)، کود فسفری (فسفات) و کود پتاسیمی (کلرید پتاسیم) از نهاده‌های کشاورزی هستند.

از پاچیرا  بازاری به وسعت ایران برای کشاورزان ، تولید کنندگان ، توزیع کنندگان ، صادر کنندگان ، وارد کنندگان می باشد . پس شما به راحتی میتوانید هم محصول خود را در سایت از پاچیرا به فروش برسانید هم محصولات مورد نیاز کشاورزی خود را خریداری کنید .

همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر  در زمینه های خرید نهاده های کشاورزی ، خرید نهاده دامی و خرید نشا , فروش نشا و خرید بذر , فروش بذر و خرید کود , فروش کود و خرید نهال , فروش نهال و خرید پیاز , خرید کود کشاورزی به سایت فروشگاه آنلاین کشاورزی ازپاچیرا مراجعه نمایید .

تیم خبری سامانه ازپاچیرا در تلاش است تا شما را از بروزترین اخبار کشاورزی آگاه سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا