Warning: Undefined array key "options" in /home/azpach/domains/azpachira.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192
نگهداری از گیاه پاچیرا - اخبار تکنولوژیهای روز کشاورزی
مطالب پر بازدید

لینک یک

لینک دو

لینک سه

لینک چهار

لینک پنج

آخرین محصولات

لینک یک

لینک دو

لینک سه

لینک چهار

لینک پنج

تبلیغات

نگهداری از گیاه پاچیرا

نگهداری و مراقبت از گیاه پاچیرا

نور مناسب

این گیاه زیبا به نور متوسط نیاز دارد. در محل هایی با نور کم و سایه ، مثل کنج اتاق در آپارتمان ها و محل کار می تواند به خوبی رشد کند. یعنی قرار گرفتن در سایه نسبی برای گیاه پاچیرا مشکلی ایجاد نمی کند. گیاه نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرد. این گیاه را زیاد جابجا نکنید. چون که برگ های گیاه ریزش می کنند.

برای خرید پاچیرا از همدان با کیفیت می توانید به سایت از پاچیرا مراجعه کنید .

بهترین حالت برای نگهداری از این گیاه تامین نور مداوم و غیر مستقیم است تا بتواند انرژی لازم برای رشد و جوانه زدن برگ‌های جدید را ذخیره کند. مثل خیلی از گیاهان، نور مستقیم و بیش از حد خورشید، برگ های آن را می سوزاند. اگر دیدید که برگ ها شروع به زرد شدن کردند، این می تواند یک علامت باشد که گیاهتان را به مکانی کم نور تر ببرید. پاچیرا از سری گیاهانی است که به سمت نور متمایل می‌شوند، به همین دلیل باید آن را مرتب بچرخانید تا تمام بخش ها به طور مساوی نور خورشید را دریافت کنند.

 دمای لازم برای نگهداری پاچیرا

دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد برای نگهداری گیاه پاچیرا مناسب است. این گیاه دمای بالاتر یا پایین‌تر را به خوبی تحمل نمی کند .مثلا  آن را در محیطی با دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد قرار ندهید.  چراکه مشکلاتی در برگ‌های آن به وجود می آید.

آبیاری پاچیرا

یکی از مهمترین شرایط نگهداری از پاچیرا توجه به رطوبت گیاه است. رطوبت هوا برای رشد این گیاه باید حدود 45 الی 55 درصد باشد. بنابراین برای تامین رطوبت گیاه بهتر است آب را بر روی برگ های این گیاه اسپری کنید. البته شستشو با آب نیز می تواند اثربخش باشد، چون گرد و غبار بر روی آن نیز تمیز خواهد شد.

همچنین می توانید برای حفظ رطوبت هم  از دستگاه بخور استفاده کنید و یا برای آن جزیره درست کنید. اگر دستگاه بخور ندارید نگران نباشید زیرا درست کردن جزیره کار بسیار راحتی است. فقط کافی است که یک زیر گلدانی بزرگ تر از گلدانتان را بردارید و آن را پر از سنگ ریزه کنید. داخل  آن آب بریزید و گلدان را روی سنگ ریزه ها قرار بدهید. حواستان باشد که ته گلدان با آب موجود در زیر گلدانی، برخورد نکند. با درست کردن جزیره، زمانی که آب تبخیر می شود، رطوبت اطراف گیاه شما هم افزایش پیدا می کند.

گیاه پاچیرا و درخت پاچیرا به آب زیادی نیاز ندارد. در فصل زمستان، هفته ای یکبار و در فصل تابستان که هوا گرم است هفته ای دو بار نیاز به آبیاری دارد. هنگام آبیاری دقت شود که آب روی ساقه این گیاه نریزد، زیرا باعث پوسیدگی ساقه گیاه می شود. آبیاری زیاد نیز منجربه سیاه و زرد شدن نوک برگ ها می شود.

کودهی

برای رشد بهتر گیاه ، ماهی یکبار باید آن را با کود کامل تغذیه کنید . از کود مخصوص گیاهان سبز استفاده کنید. کود باید به اندازه نصف غلظت توصیه شده به گیاه داده شود. به جز این کود، کودهای جامد مخصوص نیز تولید شده اند که می‌توانید آن ها را نیز در خاک قرار دهید.  کوددهی بیش از حد به گیاه آسیب می زند چون که با رشد زیاد ، گیاهی استوار و قوی به وجود نمی آید.

خاک مناسب

خاک مناسب گیاه پاچیرا برای ادامه زندگی به خاکی متخلخل، نفوذ پذیر و غنی نیاز دارد .به این جهت می‌توانید از خاک ترکیبی پیت ماس و پرلیت استفاده کنید. میزان پرلیت باید بیشتر باشد. از خاک کاکتوس یا خاک گلدان هم می توان استفاده کرد و برای افزایش تخلخل نیز می‌توانید مقداری شن، ماسه، دانه رس و یا پرلیت به خاک اضافه کنید. پاچیرا می‌تواند به روش “آب کشت” نیز پرورش داده شود.

گیاه پاچیرا نیاز به تعویض زودهنگام گلدان ندارد. بهترین زمان برای تعویض خاک و همچنین تعویض گلدان ، زمانی است که گیاه رشد چندانی ندارد یعنی در آخر زمستان و یا آخر پاییز می باشد.

هرس گیاه پاچیرا

هرس به طور معمول لازم نیست. با این حال، شما می توانید در بهار بالای درخت خود را هرس کنید تا رشد شاخه های جدید را تشویق کنید.  هرس پاچیرا بهتر است در فضای باز برای از بین بردن شاخه های مرده، انجام شود یا با قطع یک یا دوتا از قدیمی ترین و بلندترین ساقه ها می توانید اندازه گیاه را کنترل کنید.

برای خرید این گل زیبا و نماد ثروت و نماد پول با قیمت مناسب می توانید از طریق سایت ازپاچیرا اقدام کنید. همچنین، اگر علاقمند به این گل زیبا هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری از آن داشته باشید.برای اطلاعات بیشتر  مقالات پاچیرا  یا درخت ثروت را مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا